Sunday, February 19, 2012

kenyataan pakar mengenai MINYAK KELAPA DARA

Bermula dari awal tahun 1930, Dr. Weston A. Price, seorang penyelidik, pakar pemakanan yang juga merupakan seorang doktor gigi dari Cleverland, Ohio mendapati penduduk di Kepulauan Pasifik mempunyai tahap kesihatan fizikal dan gigi yang menakjubkan. Dipercayai ia disebabkan corak pemakanan harian berasaskan kelapa. Mereka juga mempunyai rambut serta kulit yang cantik walaupun banyak terdedah kepada sinaran ultraviolet matahari.


Penyelidikan Wabak Penyakit di Hospital Wellington, New Zealand telah melakukan penyelidikan di dua buah pulau iaitu Puka Puka dan Tokelau di Lautan Pasifik Selatan. Dr. lan merumuskan, penduduk setempat banyak memakan kelapa sebagai diet harian. Hasilnya, paras kolesterol rendah, kesihatan fizikal amat baik dan tiada penyakit kronik seperti jantung dan kanser.

  Pada tahun 1966, suatu penemuan besar telah dirumuskan oleh Profesor Dr. Jon J. Kabara, seorang penyelidik dan pakar farmakologi di Universiti Michigan . Beliau mendapati, minyak kelapa dara yang terdapat dalam santan kelapa sebenarnya sejenis antivirus, bakteria, kulat dan parasit semula jadi yang kuat.

 Dalam tahun 1980-an, Dr. Raymond Peat, seorang profesor fisiologi dari Universiti Oregon melaporkan, minyak kelapa dara dalam hampas kelapa berupaya menurunkan berat badan. Fakta ini menyangkal pandangan yang mengatakan minyak kelapa menambah berat badan. Pada tahun 1990- an, Dr. Mary G. Enig, seorang pakar lemak, pemakanan dan seorang ahli biokimia dari Universiti Maryland merumuskan, minyak kelapa dara adalah makanan yang memberi pelbagai khasiat kesihatan.
Dipetik dari : MINGGUAN MALAYSIA , Ahad 1 Ogos 2004, (Ruangan Kesihatan) ms. 28 & google :)) 


Ingin dapatkan minyak kelapa dara(vco) yang berkualiti tinggi ? 
Minyak Kelapa Dara/Virgin Coconut Oil(vco) keluaran Catalyst adalah minyak kelapa dara berkualiti tinggi, 100% asli tanpa sebarang bahan pengawet atau bahan kimia, keluaran bumiputra, dan yg paling penting HALAL yeee :))



 Catalyst VCO softgel/Catalyst VCO Pure Oil
RM39.90 (semenanjung)
RM43.90 (sabah dan sarawak)

Untuk info atau maklumat lanjut mengenai minyak kelapa dara/virgin coconut oil(vco) keluaran Catalyst, boleh klik DISINI :))

yg berminat untuk dapatkan produk vco catalyst, boleh isi order form atau boleh terus emailkan maklumat anda kepada kami atau boleh juga add kami di FB dan SMS kami :))
FREE Postage dengan pembelian 2 kotak atau keatas (semenanjung sahaja) :)

Terima Kasih :))

2 comments:

_cikna_ said...

mohon izin kongsikan kenyataan ni dalam blog saya yer..=)

Syuhada Catalyst said...

Okayy bolehh.. Silakan :))

Post a Comment

 
Designed by Whitey Mommy