Friday, April 1, 2011

Segalanya mengenai Virgin Coconut Oil

Assalamualaikum :)

VCO adalah Virgin Coconut Oil atau Minyak Kelapa Dara dalam bentuk softgel. VCO adalah sejenis supplement yang boleh menjaga kesihatan dalaman dan luaran kita. ok. Dengan pengalaman yang sy dapat, sy amalkan VCO ni dalam masa 2 bulan sahaja dan Alhamdulillah, banyak sangat2 dapat peubahan yang positif :)
Kelebihan VCO ni ialah menggunakan bahan semulajadi yang sangat2 bagus diambil sebagai supplement tambahan untuk kulit. Ianya dapat mengurangkan masalah jerawat, kulit kering, tona kulit tak sekata, strechmark bagi wanita hamil, dan banyaaaaakkk lagi lah. tak terkata banyak nye. :) dan minyak kelapa dara telah diakui sebagai minyak yang paling sihat di dunia !

ni haaa kotak produk Catalyst VCO.

  • 100% organik dan gred A
  • Terdiri daripada 90% lemak tepu yang baik untuk kesihatan
  • 100% bumiputera dan keluaran orang ISLAM
  • Yang pastinya HALAL dan dikotaknya ada cop halal jakim dan cop buatan MALAYSIA
  • Selamat dan tiada side effect kerana tiada penggunaan bahan kimia dan haba dalam proses penghasilan

VCO softgel adalah paling laris sebab senang nak telan. lagi satu boleh apply ke whole face. VCO ni bleh digunakan secara 2 in 1 ok ? hebat kan ? Kalau VCO liquid tak ramai yang sanggup tahan dengan bau dan rasa dia. Kalau softgel ni memang takde bau dan senang ditelan.


Mengapa Minyak Kelapa Dara minyak paling sihat di dunia ???

Minyak Kelapa Dara adalah 100% minyak lemak tepu(saturted oil). Walaupun ia minyak lemak tepu, namun jenis lemak tepu dalamnya adalah jenis yang mudah larut dalam badan. Lemak tepunya adalah terdiri dari asid lelemak berikut yang amat bermanfaat untuk kesihatan badan iaitu 50% asid laurik dan antara 6-7% asid capric.
Asid lauric dan Asid Caprik adalah jenis lelemak asid yang tergolong dalam lelemak asid yang dipanggil 'medium-chain fatty acids (MTFA)' atau lelemak asid berantai sederhana. MTFA yang terkandung dalam minyak kelapa dara mudah diserap oleh badan untuk tenaga dan amat jarang menjadi lemak dalam badan atau dalam saluran darah bile tidak diproses oleh badan. MTFA mengeluarkan tenaga, bukan lemak. Ia tidak meninggalkan kesan negatif dalam bentuk kolesterol dan membantu mengelak sakit jantung (Bruce Fife, C.N. , N.D. , The Coconut Oil Miracle )



All info credit to dyra dora ~

** untuk membuat pesanan **
sila emailkan maklumat penuh anda kepada syuhada_catalyst_vco@yahoo.com :
nama penuh, alamat penuh, no tel, jumlah item.
TQ :)

0 comments:

Post a Comment

 
Designed by Whitey Mommy